24. nov 2009 Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.059
opfedning af kat {{forumTopicSubject}}
Jeg skal lige høre om andre har nogle forslag end det jeg selv gør nu.
Jeg har hentet en kat på et internat for ca tre mdr siden.
Han bliver et år til september.
Han er kastereret.
Han var ret tynd da jeg fik ham, de havde fået ham og hans udsultede mor ind da han var ca 1uge gammel. Tænker det også kan have noget med hans vægt at gøre.
Vil gerne have noget mere sul på ham for han er virkelig tynd, også meget tyndere end vores andre katte (bla. en anden han kat fra samme internat, der er fra august)
Han er vant til rc fra internatet.
Nu får han babycat fra rc som jeg blander med matisse kitten som han er meget glad for. Bliver dog pt blandet lidt op med exigent også fra rc, fordi de køre lidt død i det andet.
Så får han supleret op med vådmad, det varrierer lidt havd vi køber, men gerne hills, rc eller shiba.
Men syntes bare slet ikke han tager på.
Han har ingen orm, af hvad jeg ved, da de fik ormekur for knap to mdr siden. Men kan man evt give det igen?
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.059
Skal da på indkøb i morgen.
Nok også bare fordi de andre er pæne slanke at se på, så syntes han er så tynd og skrøbelig at se på. Selvom han dog leger med dan anden hankat =)
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Har en kat der på grund af stres over nogle hunde jeg passede en måneds tid, tabte sig 1 kg og hun var slank i forvejen.
Først nu 4 måneder senere har un taget det på igen
nov 2009
Heldigvis er han blevet rigig glad for hundene, det tog lige et par dage.
Han er en meget tryghedssøgende kat. Han valgte også mig da jeg var på internatet. Ville slet ikke lade mig være i fred og sådan havde hun aldrig oplevet ham før =)
Nu sover han også i arm ved mig næsten hver nat og sover hos mig i sofaen om aftenen. Det er så hyggelligt =)
nov 2009
Fedt vil jeg næsten glæde mig til =)
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
Men når det så er sagt, er noget af det, jeg selv bruger, når jeg skal opfede en kat dels Recovery fra dyrlægen, som de fleste katte vil "slå ihjel for" og Tigermælk, som laves på følgende opskrift:
3 dl tykmælk
1 dl piskefløde
1 spsk vand
1 tsk honning
1 æggeblomme
Pøj pøj med opfedningen.
nov 2009
Prøbver lidt alle jeres forslag, som også minder meget om hinanden.
Og tak
nov 2009
Han har i dag spist lidt rå oksekød, det faldt i rigtig god jord og så noget "tigermælk" det spiste han en anelse af. Så nu er vi i gang.
Og igen tak for de gode råd
nov 2009
Han blev indlagt i sidste uge, han fik lagt drop da han slet ikke drak længere, han var også stopet med at spise, sad bare og dinglede mod hovedet nede i maden.
De tog blodprøver af ham, som viste tegn på mulig fip, men da han er/var så ung kunne de ikke sige det med sikkerhed. Han kom hjem igen og kom i isolation. Men her over weekenden har jeg måtte give ham vand i en engangssprøjte og han mistede bare alle kræfter og kunne slet ikke stå op.
Så i dag tog jeg beslutningen at give ham fred.
Undskyld hvis det er rodet og fyldt med fejl
nov 2009
Men ved han er et bedre sted nu
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1426 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.695
Hvis man en anden gang får en tilløber, er det altid en god idé at give katten panacur. Det tager indvoldsorm og parasitter.
nov 2009
Er de noget man får ved dyrlægen?
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.702
føler med dig :((
Lorte-FIP
nov 2009
Og ja lorte FIP... =(